[音樂] Aurora -〈Queendom〉

Aurora,北歐的白髮精靈,以極光為名,歌聲空靈,舞姿狂野,很夢幻的女孩。Queendom 轉變自 Kingdom (王國)一詞,有人翻譯為后土,帶有女權意識,但我覺得更重要的主旨是在強調包容與慈悲,MV超美,舞蹈服裝舞者都很完美。
Queendom
-----
官方MV
-----

Aurora - Queendom

進程:A > B > C ---> D > B > C ---> E > C
A
The underdogs are my lions 弱者是我的驕傲
The silent ones are my choir 沉默者是我的合聲
The women will be my soldiers 女人將會是我的士兵
With the weight of life on their shoulders 承擔生命的重量

B
Drink until you've had enough 喝到盡興為止吧
I'll drink from your hands 我會接過你的傳承
I will be your warrior 我將成為你驍勇的戰士
I will be your lamb 我也將成為你溫順的綿羊

C
Till queendom come 直到后土降臨
Till queendom come 直到后土降臨
My queendom come 直到后土降臨
Our queendom come 我們的后土降臨

D
The sea waves are my evening gown 海浪是我的晚禮服
And the sun on my head is my crown 頭頂上的陽光是我的皇冠
I made this queendom on my own 我親手打造這塊后土
And all the mountains are my throne 群山便是我的寶座

B

C

E I hunt the grounds for empathy 我出於同理而狩獵
And hate the way it hides from me 不滿於他躲藏的樣子
Of care and thirst I have become 出於關心與渴望,我來到這裡
You have a home in my queendom 你將在我的王權下享有安身之處
You have a home in my queendom 你將在我的王權下享有安身之處
You have a place in my queendom 你將在我的王權下擁有一己之地
You have a home 你會有個家

C
-----
分享清單:RaeLog Playlist 2021 in Youtube
-----
#rae_listen #Aurora #挪威歌手 #Queendom #音樂 #女權

這個網誌中的熱門文章

[音樂] Aimer -〈Blind to you〉

[旅外] 2016.04.07 巴黎 - 蒙吉街、淺談法國人

[書籍] 2020.07.20《瘋癲老人日記》